witchblade: (Default)
[personal profile] witchblade
I just finished watching FNS Kayousai 2007. Wow that was one enjoyable show!!! I love their dual stage. The first stage is the one with all the instruments (piano, strings, drums, wind instruments) and backups and the second stage is a regular one. In between those stages is the banquet hall where all the guests were sitting. I think this is one show that don't have a regular audience as their audience are the performers themselves. I love their Bokura no Ongaku style of music arrangement (yeah the lounge-fy one) and the fact that most artists perform full version of their songs *_______*

Gomen for lack of screenshots for this one as the show goes on, I'm so lazy to get up on my sofa bed and take screenshots hehe.

The first performer of FNS Kayousai was SMAP and they sang Dangan Fighter. Kusanagi Tsuyoshi was one of the hosts of this music special. Hmm.. I can't say that I don't like their performance but it's in the boundary of like and dislike LOL XD

Then the next one was Remioromen. Wow it has been a long time since I saw them on stage and performing. I just don't know why my mind has a different image of Remioromen's vocalist lol (it's not the appearance that I'm imagining XD)

After Remioromen's perf was KinKi Kids and part. I don't listen to their songs that much but I got to admit that they got some good songs though ^^

 



This is what will happen to your hair if you are in short of hair dye xP


Makihara Noriyuki and Hey Say Jump! were introduced as the next performers. LOL the host said that Makihara Noriyuki's debut year was when most members of HSJ were born XD. Hey Say Jump! was just one lucky group to perform on this music special (despite of a lot of singers who are more deserving than them to be in music specials *ehem* KAT-TUN *ehem*) They were wearing costumes like the Last Angel theme.



I wonder how many birds were killed this time...


WaT was the first group to perform out of the FNS Kayousai hall. It has been a long time since they appeared in TV together. But well they don't have that big hit this year ^^;; They sang Boku no Kimochi



Wentz now looks a real gaijin. Well this is for his role in Nodame Cantabile SP

Then after this a rewind of some clips.....

The next part is my favorite part of FNS Kayousai... Waaaiiii a cross fandom part!!! *___* EXILE, ayaka and Kobukuro introduction talk part *____* on ayaka and Kobukuro's talk part, they talked about ayaka's impression with Kobukuro and how this year went for her ^^ While on EXILE's part, they talked about the beginning of the Second Stage and how Takahiro feels as this is his first time in FNS Kayousai. He said that he is quite nervous (I forgot who that was who said "woooo")



Woohoo my husband and ayaka standing beside each other *___*

Kobukuro sang Tsubomi and then ayaka joined them to sing Winding Road. Although the performance was good but still for me, it won't beat the AP Bank Festival performance. And on the "lalala" part, EXILE was kinda dancing a bit with them :D Because their stage was just across ayaka and Kobukuro's stage



LOL ayaka shouldn't be standing beside Kuroda as she is feeling awkward with their huge height gap

Then EXILE performed a medley on FNS Kayousai (Choo Choo Train > Lovers Again > I believe). On the intro of Choo Choo Train, ayaka and Kobukuro were clapping with them :D Takahiro danced a bit during Choo Choo Train (like he did on the live tour) I am now really sooooo happy that Takahiro improved on performing live on TV *______*



Atsushi on his baseball cap again. Whether white or black suit, my husband is still so gorgeous *___*

LOL after EXILE's perf, I forgot the order of the performances but here are some highlights ^^
  • JE boys performances: (NewS, ARASHI, and V6) all looked like lipsynch to me :\
  • Mika Nakashima and Koda Kumi both collaborated with Tokunaga Hideaki and sang Yuki no Hana (with Mika) and I forgot which song he sang with Kumi. Mika Nakashima really looked so bored during the performance and I felt that she don't want to sing with him
  • There was a part there were all the Kansai Ikemen were called up on stage: KinKi Kids, Ryo Nishikido and Okada Junichi. TOKIO members were screaming on the banquet hall that their leader should be there. xD
  • Fukuyama Masaharu and Shibasaki Kou appeared on FNS Kayousai but they were on Fuji TV's station. They performed Kiss Shite but lol I don't feel Kou's energy while performing as if she don't want to sing >___<
  • While showing the old clips, Ken Hirai (with SMAP) was imitating himself singing the Grandfather's clock xD
  • I can't help to smile when I saw ARASHI's old clip and saw how tacky their costumes back then.
  • ayaka performed Peace Loving People for the nth time. I just realized with this perf that ayaka needs a rest now after the whole streak of music specials as her voice is getting hoarse and raspy ^^;;
  • Ashita Hareru Kana perf was so good. The scenes from ProDai flashed back into my mind.
  • When Mr.Children were singing, lol the H!P girls were really on attention with them and Kobukuro looked like they had a good time watching Misuchiru. It has been a long time since they performed Na mo naki uta. Suzuki's 1,2,3,4 was so loud....
  • Koda Kumi actually have decent clothes in this special
  • As usual I ignored Ayu
  • SMAP was the last performer >__>
Some pictures:



It's all in your accessories



Nino, what happened to your hair?!?!?!



He is a Kansai Ikemen!!!! I honestly like Nagase's short hair than his long and curly hair.



Ken, I know you love singing but the microphone is not a lollipop XD



My husband on the banquet table *___* Seems like he enjoyed FNS Kayousai.




NewS with ayaka. Bleah, Tegoshi is so short xD LOL He's on the same height with ayaka's bun



Sakurai Kazutoshi: 13 years ago



Sakurai Kazutoshi now.

Now, the next music special will be NTV Best Artist... I am now sure that my husband will redeem himself after last year's flop perf ^__~

Waaaahhhh T____T Why did Clazziquai Project will release their remix album on an unexpected date. Although, it's a remix album but almost half of the songs are new ones *sigh* If ever HMV will have a pre-order link on or before December 10, then it's a sign that I should buy it. But if not, I will wait for another Korean album to purchase on YA.

I'm really so bankrupt now *sigh*

on 2007-12-06 04:03 pm (UTC)
Posted by [identity profile] yuuka.livejournal.com
"This is what will happen to your hair if you are in short of hair dye xP" *Hahahaha!* I think Tsuyoshi is becoming more and more messy in his appearance! :( He used to be the cuter Kinki too. And Sakura Kazu looks younger now than that photo 13 years ago, I think. :P

Your captions are super hilarious! XD

on 2007-12-06 04:12 pm (UTC)
Posted by [identity profile] garnet-moon07.livejournal.com
Yeah, lol he is becoming more messy in his appearance but having messy hair made him a little girly as he is always caught fixing his hair on cam XD

Really? Yeah Sakurai is looking good now :D

Haha, this is the result of being bored and actually there are some things that were kinda funny during the show. I'm just lazy to get the caps of them...

on 2007-12-07 12:32 am (UTC)
Posted by [identity profile] rikayla.livejournal.com
This post made me crack up so much. DID YOU DOWNLOAD THE ENTIRE SHOW OR SOMETHING?! RAWR. I NEED TO. DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD: Cross fandoms pwn. I have so much to say, but I don't know what to say yet because I haven't seen the whole show like you have. DDD:

Maybe I will come back later with a spazz.

BUT HOMG TAKAHIRO X AYAKA. AKLDFHKAJDSHFKJSHFKKJF GREATEST DUET/COUPLE EVAR. (Okay, not really but they look cute standing next to each other.)

Kou Shibasaki looks bored most of the time in TV shows. o___O

When is Clazziquai coming out with an album? O__O

ayaka's voice was ok for her "solo" with the piano woman. I think she did those notes on purpose to sort of copy the piano-woman's usual singing style. Ironic since the piano-woman didn't sing herself. LOL.

Okay. I need to go eat dinner but *spazzes*

P.S. NEWS' performance was live. I'm pretty sure it was live.

on 2007-12-07 04:32 am (UTC)
Posted by [identity profile] garnet-moon07.livejournal.com
Yes, I downloaded the whole show in Clubbox :D :D

*____* I want them as a couple (I won't get jealous on Takahiro x ayaka team)

Haha yeah! Actually on their talk part, Kou was saying that they should go now on the singing part and was rushing the talk part

The Clazziquai album, Robotica will be released on December 11 >___<

Really? LOL it didn't look like live to me though haha... It's too good to be true :\

Profile

witchblade: (Default)
witchblade

September 2015

S M T W T F S
  12345
6789 101112
13141516171819
20212223242526
27282930   

Most Popular Tags

Style Credit

Expand Cut Tags

No cut tags
Page generated Oct. 19th, 2017 01:30 am
Powered by Dreamwidth Studios